Doğal Sezaryen

Mart 6, 2011

Türkiye’ye alanında dünya şampiyonluğu getiren sezaryen doğumların arkasında yatan sebepler sıralamakla bitmiyor: kordon dolanması, bebeğin kaka yapması, makat geliş, doğumun başlamaması, vesaire. Birçok anne, ister kendi isteğiyle, ister doktorunun ve/veya ailesinin yönlendirmesiyle alınsın, sezaryenle doğum kararını sonrasında sorgularken buluyor kendini.

Bu sorgulamanın altında yatan en önemli sebep de kuşkusuz kadınlara sezaryen sırasında yapılan muamele. Birçok kadının hala elleri yatağa bağlanıyor operasyon sırasında. Bebek muayene edilmeli, temizlenmeli gerekçeleriyle bebekler annelerine uzaktan gösteriliyor, hemen yıkamaya götürülüyorlar. İlk andaki tensel temasın ve ilk bir saat içerisindeki emzirmenin önemi görmezden gelinerek bebekle annenin ilk buluşması saatler alabiliyor.

Aşağıdaki videoda bütün bu uygulamaların tersini göreceksiniz. “Doğal sezaryen: kadın odaklı bir teknik” olarak adlandırılan, Türkiye’de de Dr. Hakan Çoker’in savunduğu anne-bebeğe saygılı sezaryen kavramıyla örtüşen bu teknikte bebeğin rahimden sanki doğum kanalından geçermişçesine yavaşça çıkarıldığını, kafası çıkar çıkmaz anneye nasıl gösterildiğini, henüz kordonu kesilmeden annenin kucağına nasıl verildiğini, babanın da bu sürece nasıl dahil olduğunu izleyeceksiniz.

Video maalesef İngilizce. Ancak görüntüler bile hikayeyi anlatmaya yeterli.

Dileğim bu videoyu mümkün olduğunca çok gebenin, ama daha da önemlisi doktorun izlemesi. Gebelerin bilinçlenmesi ve isteklerini doktorlarına iletmesi, doktorların da bu tür uygulamaların mümkün olduğundan haber olmasıyla değişecek bir şeyler.

The natural caesarean: a woman-centred technique

6 Responses to “Doğal Sezaryen”

  1. Güzin Ercan Sönmez Says:

    9 ay boyunca doğal doğuma hazırlanıp acil sezaryene alınan biri olarak çok duygulanarak ve imrenerek izledim videoyu..

  2. baharb Says:

    Cok anlamli bir paylasim olmus. Madem bu kadar sezaryen meraklisiyiz, bari onu dogru yapalim. Gercekten olabilecek en iyi sezaryen senaryosu olmus. Cok guzel bir video.
    Yine de bu video bana sunu dusundurdu: Ne kadar bebek dostu sezaryen, anne ve bebege saygili sezaryen olursa olsun, bir insan nasil kat kat kesilmek ister.
    Bir de eklemek istedigim, buradaki uygulamalarin aslinda normal dogumlarda da uygulanmasi gerektigi ve ulkemizde bu konuda da bir acik oldugu. Ilk kontrollerin anne gogsunde yapilmasi, babanin bebegi tartmasi vs gibi.

  3. özlem Says:

    müthiş gerçekten 2 doğumuda sezeryan olan biri olarak çok üzüldüm bazı şeylerden ne geç haberdar oluyoruz, zamanında sınırları zorlamadığım için bir kat daha üzüdüm bu linki hemen kadın dığumcuma göndericem yorumlarını merak ediyorum …..ki aslında baharında dediği gibi ülkemizde çoğu yerde normali bile bu kadar anneye babaya saygılı değilken sezeryanı sorgulamamız zor fakat bu türlü paylaşımlarla bilinçlenip dr larımızdan neleri isteyebileceğimizi öğreniyoruz en azından olabildiğince paylaşalım en azından bundan sonraki anneler daha bilinçi davransınlar elife bu paylaşımı için teşekkürü bir borç biliyorum
    sevgiler..

  4. seniye Says:

    mrb
    sitenizi yeni keşfettim bende hamileyim ve normal doğum çok istiyorum iyişallah olurda bende burda paylaşırım.bişey sorucaktım sitenin işleyişi nasıl bilmiyorum yani yanlış yerede yazı olabilirim ben izmirdeyim ve burada bildiğiniz doğum kursları veren yerler varmı acaba yardımcı olursanız çok sevinirim

  5. judi Says:

    Merhaba,
    31 haftalık gebeyim ve siz ve sizin gibi doğal doğumu destekleyenlere rastlamasaydım kesin sezeryan düşünürdüm fakat paylaştıklarınız bana cesaret verdi. Bu işi yapabilirim diyorum şimdi. Fakat bir sorunum var ki o da doktorumun sanırım bir sezeryan yanlısı olması. Beni en çok cesaretlendirmesini beklediğim kişi o oysaki. Doktor arayıp bulamamak en kötüsü aslında bu saatten sonra doktor değiştirmeyede korkuyor insan. Bu konuda bana akıl verin lütfen:(

    • blogcuanne Says:

      Judi – son haftasında doktorunu değiştiren insanlar biliyorum. Ancak böyle bir şey yapacaksan elini çabuk tutmanı tavsiye ederim. Bazı doktorlar çok geç vakitte hasta kabul etmeyebiliyorlar maalesef.


Bir Yanıt Bırakın

